Адрас райвыканкама: Рэспубліка Беларусь, Мінская вобласць, 223411 г. Узда, вул. Савецкая, 22.

Тэлефон прыёмнай: (8-01718) 65-5-07

Факс прыёмнай райвыканкама: (8-01718) 65-3-57

Для дзелавой перапіскі e-mail:
info@uzda.gov.by

Для зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб
e-mail:
uzdarai@gmail.com

Разліў Нёмана
Разліў Нёмана
Галоўная / Актуальная інфармацыя
12 сакавіка 2020

15 сакавіка – Сусветны дзень абароны правоў спажыўца

У адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 сакавіка 1998 г. № 157 “Аб дзяржаўных святах, святочных днях і памятных датах у Рэспубліцы Беларусь”  штогод 15 сакавіка ў краіне адзначаецца святочны дзень – Дзень спажыўца. Сёлета пройдзе пад дэвізам: “За адказнае спажыванне”.

Спажывец – фізічная асоба, якое мае намер заказаць або набыць, набывае ці выкарыстоўвае тавары (работы, паслугі) выключна для асабістых, бытавых, сямейных і іншых патрэб, не звязаных з ажыццяўленнем прадпрымальніцкай дзейнасці.

Правы спажыўца і патрабаванні да арганізацыі гандлёвага працэсу

Правы спажыўца і продаж харчовых тавараў рэгулююцца Законам Рэспублікі Беларусь ад 9 студзеня 2002 года “Аб абароне правоў спажыўцоў”, Правіламі продажу асобных відаў тавараў і ажыццяўлення грамадскага харчавання (зацверджаны пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22.07.2014 № 703).

Набываючы прадукты харчавання, пакупніку неабходна памятаць некалькі простых правілаў. На ўпакоўцы любога харчовага прадукту павінны быць указаны наступныя звесткі:

- найменне прадукцыі;

- звесткі аб асноўных уласцівасцях прадукцыі; склад, у тым ліку звесткі пра араматызатары, харчовыя дадаткі, падсалодвальнікі, кампаненты, ужыванне якіх можа выклікаць алергічныя рэакцыі або супрацьпаказана пры асобных відах захворванняў;

- дата вырабу і тэрмін прыдатнасці, захоўвання (абавязкова указваюцца ўмоў захоўвання: калі якасць і бяспека прадукту змяняюцца пасля адкрыцця ўпакоўкі, павінны быць пазначаны таксама ўмовы захоўвання пасля выкрыцця пакавання);

- інфармацыя аб вытворцы (інфармацыя аб вытворцы ўключае найменне і месцазнаходжанне вытворцы, а таксама, калі ёсць, імпарцёра або афіцыйнага прадстаўніка);

- звесткі аб пацверджанні адпаведнасці прадукцыі, якая падлягае абавязковаму пацвярджэнню адпаведнасці;

- штрыхавы ідэнтыфікацыйны код;

- звесткі аб правілах і ўмовах выкарыстання прадукцыі, пры якіх яна не з'яўляецца небяспечнай для здароўя спажыўца;

- колькасць (вага або аб'ём).

У выпадку неадпаведнасці тавараў устаноўленым патрабаванням, продажы тавару са скончаным тэрмінам прыдатнасці і іншых падобных парушэннях, спажывец мае права прад'явіць прадаўцу патрабаванні, устаноўленыя законам РБ “Аб абароне правоў спажыўцоў” арт. 20 “Правы спажыўца ў выпадку рэалізацыі яму тавару неналежнай якасці”:

- замены недабраякаснага тавару таварам належнай якасці;

- суразмернага змяншэння пакупной цаны тавару;

- неадкладнага бязвыплатнага ўхілення недахопаў тавару;

- кампенсацыі выдаткаў па ліквідацыі недахопаў тавару.

Куды можна звярнуцца?

За кансультацыяй можна звярнуцца да ўпаўнаважанага па абароне правоў спажыўцоў па тэл. (801718) 65-6-39.

Інтэрнэт-рэсурсы